Visitors

Long Time No See Blog

10 AUGUST 2019

Assalamualaikum. Kembali lagi diri ini mencoret sesuatu pada blog yang telah sekian lama di tinggalkan hampir 4 tahun weyhh. Walhal baru lepas melayan Netflix tetiba hati terdetik nak menjenguk blog, masih ingat pulak tu blog link. Last post tahun 2015, terhenti setelah dapat pekerjaan pertama. And yes selain lupa pada blog, disitulah bermulanya life aku yang makin busy and hectic tetapi masih lagi seorang Nasuha yang sama dan semoga sentiasa menjadi lebih baik..

Nak cerita 4 tahun punya cerita kalo dipendekkan, sambungan daripada lepas beberapa bulan habis degree dan dapat panggilan first job tu, tahun pertama sibuk dengan opening outlet and kaw2 kumpul duit kawen, kerna ku juga dipinang orang lepas habis belajar tu. Hujung tahun 2016 dah kahwin. Haha!. Tahun kedua - 2017 tetap sibuk dengan kerja, ya memang agak lifeless pun dan dengan izin Allah, awal tahun dapat tahu pregnant dah dua bulan. terkejut mak, buat keje berat tak ingat dunia. So 40 weeks and 6 days of waiting, lahirlah seorang putera di dunia ini yang diberi nama Ahmad Irsyad.
Tahun inilah yang membuatkan aku jadi lebih hectic. 3 bulan jugak aku cuti bersalin, time ni la take a break kaw2 dari kerja cuma kat rumah bukan rehat mana la dah ada baby ni kan. hehe.

Tahun ketiga - 2018, Outlet aku kerja dah mula slow down sikit n dan stabil so aku mula bosan and nak cari benda baru. Aku pun minta di transfer ke outlet baru company aku, di KLCC, time ni aku mula busy semula sebab jadi opening team lagi, so as pioneer, lebih bertanggungjawab lah untuk menunjuk ajar pada orang baru tempat baru ni. Alhamdulillah, rezeki anak, merasa lah aku memegang position dan gaji yang diingini setelah hampir 4 tahun setia pada company ni.

Tahun 2019 inilah tahun yang lebih masa, senang cuti, tak selifeless dulu. Ahmad Irsyad pun akan masuk 2 tahun bulan October ni. Ya Allah, cepatnya anak membesar dalam kesibukan kita. Akhir tahun ni aku mula membelenggu diri aku, rasa macam dah penat kerja, memang aku seorang yang commited dengan kerja, kadang terasa diri workaholic juga kalo dah terbawa2 ke rumah, tapi bila dah ada anak sentiasa akan rasa serba salah. Masa untuk diri sendiri memang jarang2 lah nak ada kan, kalau dari zaman single tak penah berhenti bekerja. Semoga murah la rezeki ku cepat2 boleh bersara dari makan gaji ni  Semoga Allah memberiku lebih masa untuknya pula. Aamiin.

No comments :